onsdag 13 augusti 2014

Och så lägger man ned Datorteket!

Jag arbetade som CV-coach vid Datorteket i Nynäshamn. Det hade slagit väl ut, förväntningarna var visserligen höga men jag levde upp till dem. Fyllde min roll, tog mitt ansvar, gjorde en insats. Det kunde knappast ha börjat bättre. Jag var Nynäshamns CV-coach.

Då bestämmer sig Nynäshamn för att lägga ned Datorteket.

Ännu en dröm i spillror, ännu ett hopp krossat...

Ibland är det inte utan att man undrar om inte ödet har någonting emot en.

Som tur var löste Nynäshamns kommun det hela genom att ta ned mig till annexet till kommunhuset. Under återstoden av min anställningstid skulle jag arbeta tillsammans med arbetsmarknadskonsulenterna och socialsekreterarna som arbetade med integrationsfrågor.

Nu stundade en ny tid där jag verkligen skulle bli Nynäshamns CV-coach, utan Datorteket i ryggen.


året i Nynäshamn - en lärorik, stimulerande och utvecklande tid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar