söndag 12 juli 2015

Ett oväntat jubileum!


Jag insåg just att i dag kan jag fira ett oväntat jubileum. Det är i dag nämligen exakt ett år sedan jag blev romancebloggare på allvar efter att tassat omkring i utkanterna under något år med några inlägg som innehöll kommentarer med romanceinslag, med referenser till några av mina favoritförfattare.




Men den 12 juli 2014 skrev jag mitt första boktips om romantisk semesterläsning för stranden, hängmattan, balkongen, semesterresan. Först ut var de fem böckerna i Lisa Kleypas Hataways-serie. Det boktipset gav mersmak och följdes några dagar senare med Simona Ahrnstedts historiska romancesvit om det fiktiva slottet Wadenstierna och dess ägare genom tiderna.




De boktipsen blev startskottet för en serie av boktips/bokreferat/bokrecensioner som i skrivande stund omfattar över fyrtio böcker/bokserier av bästsäljande romanceförfattare. Dessa boktips/bokreferat/bokrecensioner utgör i sin tur stommen i det som med tiden blev grunden till min framväxande Romanceportal.




Inte illa, med tanke på att det enda jag ville för ett år sedan var att dela med mig av några tips på bra, romantiska böcker som givit mig så mycket glädje!



Våga läsa vad du vill
 - och var stolt över det!





http://elisabetnielsen.blogspot.se/p/romancetip.html


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar