lördag 6 februari 2016

En tvättid saboterad...

Jag är misslynt. Och det, det är en underdrift.

Jag skulle ha varit i tvättstugan nu på morgonen. Hade bokat tvättpasset 07.00 - 10-00 och förberett kassar med tvätt. Jag vaknade före sex (inte av väckarklockan, utan av att duvorna väsnades på balkongen), åt frukost, gjorde mig i ordning, tog tvättkassar och tvättkorg, låste dörren och tryckte upp vår fina, nyrenoverade hiss.

Hissfan kom inte!

Jag kunde höra den långt ned i hisstrumman, när den försökte stänga de nya innerdörrarna vi blivit pådyvlade av säkerhetsskäl. Det var bara en sak att göra. Låsa upp dörren, ställa ifrån sig korg och kassar och hänga av sig ytterkläderna.

För jag släpar inte tvättkassar och tvättkorg.sju trappor ned (och sedan upp igen). Speciellt inte när båda fötterna värker.

En tvättid saboterad.

Å andra sidan fick jag en skön, slö morgon med sociala medier och skrivande. Man får ta vara på de få guldkanter livet ger molnen en grå morgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar