onsdag 24 februari 2016

Romanceportalen - 1000 visningar!

När jag loggade in på hemsidan/bloggen nu i kväll fick jag se någonting kul.

Sedan den först skapades har huvudsidan i Romanceportalen visats exakt 1000 gånger!




Ibland, oftast oväntat, bjuder livet på små överraskningar och tillfällen att fira. Här skall nu tändas några ljus och kokas pasta och serveras med plommontomater, med soltorkade tomater, skinka och riven ost. Sedan skall jag börja läsa en ny, romantisk bok

Och kanske, om andan faller på, se om jag kan åstadkomma någonting i texten - min romantiska text, som än en gång är uppe på banan och som jag tror att jag kanske, kanske börjar se slutet på. För kan man få bättre inspiration än detta, att jag inte är ensam i Sverige om att gilla romance?  




Önskar alla romanceläsare och romanceförfattare en härlig, romantisk kväll! 

Med eller utan romantiska böcker, med eller utan romantiska texter!



4 kommentarer:

  1. Men så härligt! :)

    Har förstått att ditt skrivande flyter på bra nu- vad roligt. Själv är jag bara i planerings stadiet just nu.
    Och fastnat på,,, namn🤔
    Haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Namn... Ha! Ibland kommer de så lätt och självklart att man häpnar, som om personerna kliver in i ens hjärna och presenterar sig. Andra gånger kliver de in och röjer runt men man undrar "vem katten är du?"

      En bra namnbok - som kan redogöra för namns historia, deras ursprung, när de var som populärast, när de bevisligen användes i Sverige för första gången - kan jag verkligen rekommendera. Just nu är min namnbok på villovägar så jag kan inte ge dig namnet (på boken, alltså).

      Texten flyter på, i intervaller, men även om det stundtals är intensiva intervaller har det inte blivit några överväldigande textmängder. Under februari har det blivit litet drygt 40 sidor.

      Å andra sidan växer texten, för första gången på över ett år, just på slutet. Vilket givetvis är en enorm lättnad.

      Radera
  2. Vad roligt, grattis till 1000 visningar! Klart vi är många som gillar romance :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det? En genre man blir genuint glad av att läsa. Tack Sofia!

      Radera