onsdag 8 juni 2016

Mitt Pinterest - ett historisk modemecka

Pinterest kallas världens idékatalog och jag dök rakt in i den världen för ett par veckor sedan utan någon klarare idé om vad jag egentligen ville göra där. Jag var mest nyfiken på vad alla uppståndelse gällde och ville testa. Och jösses, Amalia!

Så många möjligheter, så många idéer. Så mycket inspiration.
Man kan lugnt säga att Pinterest är väl värt all uppståndelse.

Det har varit två otroligt roliga, otroligt spännande, otroligt kreativa veckor - är det möjligt? Är det bara ett par veckor? Jag har haft hur kul som helst. Och datorn, som är en slö antikvitet som lätt blir överansträngd, har gått varm.

Och vart tar tiden vägen?


Jag började utan någon plan, utan någon idé om vad jag ville med mitt Pinterest och vad jag ville åstadkomma. Men snart nog, medan jag hittade de mest fantastiska kreationer och nålade upp dem på mina anslagstavlor (som snart nog ynglade av sig explosionsartat när jag började strukturera upp dem) tonade ett huvudtema fram. Historiskt mode.

Jag har skapat ett slags online uppslagsverk med mode och dräkthistoria som huvudsakligen omfattar 1700- och 1800-talet och sekelskiftet - jag går i dagsläget fram t o m 1910-talet - och ett mindre urval äldre dräkter.

Det hela är inte helt genomorganiserat ännu men strukturen börjar falla på plats och det är ingen dålig samling jag fått samman. Det är en hel inspirationsbank, så om ni har intresse för historiskt mode är ni varmt välkomna att titta förbi och utforska samlingarna.

Utöver modetemat finns det också en sektion med fabulösa håruppsättningar, liksom sektioner med antika hatt- och hårnålar och vackra antika smycken. Litet konst, litet ånglok och ångbåtar och -

Fast det är nog bäst att ni tittar förbi och utforskar samlingarna själva!.

Och detta är bara typ två veckors härjande på Pinterest. Hm. Det är nog bäst att ni förbereder er på att återvända ofta. Här är en plattform som passar mig precis, här kommer att hända massor!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar