lördag 10 september 2016

Är hög på ord!

I eftermiddag och i kväll har jag skrivit som en gudinna!

Är hög på ord. Mer än ca fyra sidor blev det kanske inte - men vilka sidor!

Det blev en kärleksscen - jag kallar inte för inte sajten Romanceportalen. Jag försöker också skriva i genren, och i dess utkant - romantisk släktkrönika. Och jag är så sjukt nöjd med scenen jag fick till i dag. Jag sparade verkligen inte på krutet - och jag tog ut svängarna ordentligt!

Ganska steamy. 
Och galet rolig.

Återstår att se om jag är lik nöjd med texten i morgon, när jag sovit på saken och ser på den med utvilade ögon. 

I kväll svävar jag högt på skrivrusets efterdyningar och nu måste jag varva ned, om det skall bli något sova av i natt.

Och i morgon fortsätter förhoppningsvis arbetet med scenen, när jag skall ta den till dess - hm! - fullbordan. Och skiva inledningen till scenen. Men mitten - wow!

Är definitivt hög på ord.
 




2 kommentarer:

  1. Wow, vilken härlig känsla det är! Hur kändes texten dagen efter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kändes fortfarande riktigt, riktigt bra. Jag fick slipa och trimma texten litet, ändra vissa ord för att skärpa till det och få ett bättre flöde. Och lägga till en twist, som jag i hastigheten glömt. Hur jag nu lyckade glömma den, med tanke på att det var den som ursprungligen inspirerade till hela scenen. Scenen är ännu inte helt färdig, ändå vågar jag påstå att den måste höra till det bästa jag någonsin skrivit.

      Radera