fredag 11 november 2016

Bokbudgeten och Skatteverket

Tack vare Skatteverket, som ville ha en holians massa pengar - nåja, två och ett (men under rådande finansiella förhållanden hostar man inte upp två och ett hur som helst) - har min budget de senaste månaderna varit så åtstramad att det inte räcker att kalla det att dra åt svångremmen. Det har varit Viktoriansk korsettbudget.

Och bokbudgeten, som under det senaste året varit strikt ransonerad, har sedan augusti varit rent ut anorektisk. Den har i princip stått på 0:-.

Och om ni inte vet det så är hösten 2016 en höst när en holians massa fantastiska romanceförfattare valt att komma ut med nya, hett efterlängtade böcker. Den här bilden får illustrera min frustration och min glödande boklängtan.


Nu har Skatteverket, efter tre månaders snålande, gnidande och besparingar omsider sitt fått sitt. Jag landade t o m på några kronor plus - och jag loggade omgående in hos min ordinarie boklangare och beställde två efterlängtade böcker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar