torsdag 19 januari 2017

En tand fattigare...

...och bokbudgeten, som återhämtat sig efter mellanhavandet med Skatteverket (med påföljande Viktoriansk Korsettbudget) ligger än en gång i spillror omkring mig.


Varför?

Det som inte fick hända, hände i går kväll. Jag tror inte den här bilden behöver förklaras för någon svensk. Det är så jag känner mig.

Sent i går kväll bet jag sönder en tand. På nattmackan. Det kommer att dröja länge innan jag är sugen på att äta hårt tunnbröd igen.

Efter det följde en vaknatt och i morse blev det ett akut tandläkarbesök. Ett försök att rotfylla tanden misslyckades, eftersom tandläkaren inte lyckades rensa upp en av rötterna, och fick följas upp med en utdragning.

Med en saftig räkning - de är dyra i drift, bissingarna - och en smärtsam eftermiddag som följd.



Smärtan är en sak - men bokbudgeten!

Bokbudgeten...




I stort behov av sympati.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar