söndag 1 januari 2017

Rent ekologiskt förbannad!

Om någon går i tankarna att sätta upp en blogg kan jag verkligen inte rekommendera blog.se. Verkligen inte.

Jag hade lagt upp en blogg om ekologisk hud- och hårvård - en hjärtefråga - hos dem. Den var, liksom mitt personliga användande av ekologisk hud- och hårvårdsprodukter, min insats för miljön.

Bloggen var skriven ur en nöjd kunds perspektiv och jag skrev enbart om märken, produkter och aktörer jag själv använde och kände väl till. Som jag varmt och entusiastiskt kunde rekommendera till alla som var nyfikna på ekologisk hud- och hårvård.

Därför har den bloggen av naturlig skäl (sedan jag väl, initialt 2012 och 2013, skrivit det mesta om ovan nämnda produkter, märken och aktörer) inte varit särskilt aktiv de senaste åren.

Men det innebar INTE att den var övergiven!



Nu är den bloggen försvunnen. Raderad.

Tydligen eftersom någon ansåg att den var övergiven.

Det var den definitivt inte. Den var på sin höjd vilande, i väntan på ökad aktivitet inom den seriösa sektorn av ekologisk hud- och hårvård (som tyvärr är en bransch där många oseriösa lycksökare frodas).

Det finns många sätt att se på övergiven. Min blogg var älskad. Det var en hjärtefråga. Någonting jag brann för. Någonting som var viktigt. Den var bara inte aktiv. Just nu.


Och någon tyckte den kunde raderas.

Och fick jag någon förvarning via mail innan min eko-blogg raderades?


Näpp!!


Jag är alldeles rent rasande FÖRBANNAD!!!



Jag kan definitivt inte rekommendera någon att lägga upp sin blogg hos blog.se. Och om någon har sin blogg hos dem, rekommenderar jag att inte lämna den vilande någon längre tid. Ni vet aldrig när någon klåfingrig besserwisser till administratör får för sig att, utan att meddela er i god tid, radera den.


Om ni överväger att starta en egen blogg kan jag rekommendera Blogger, som funkat alldeles utmärkt. Eller alternativt WordPress.

Men blog.se?

Näpp!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar