tisdag 28 februari 2017

Skrivdagbok, 28 februari

Det har gått trögt med skrivandet under februari - det har funnit veckor när det inte gått alls.

All kreativ energi jag lyckats uppbåda har under perioder av februari gått åt till att bygga upp och utveckla extensions för Romanceportalen på Twitter (som går över förväntan) och Facebook (som börjar ta form). Det har som inte blivit vare sig ork, energi eller kreativitet över till skrivande, redigerande eller textläsning.

Men under förra veckan, under veckoslutet och början av denna vecka har jag flera gånger läst de fyra sista kapitlen i den sammanhängande texten i mitt huvudprojekt plus de båda sista kapitlen (det skall in ett och halvt till möjligen två och ett halvt kapitel däremellan) och epilogen. Jag har ändrat några ord här och några ord där, trimmat och slipat texten litet, men mest bara låtit den skölja över mig. Genom mig. Och, vet ni, den håller!

Den här texten känns fortfarande just så jäkla bra som den kändes medan jag skrev den. Den här texten håller.

Den förtjänar att skrivas.

Den förtjänar att en dag nå läsare.
För den är mer än slöseri med lästid som kunde ha använts bättre.


Nej, slut på skrytsessionen.
Nu skall jag bara ha upp resten av texten till samma nivå.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar