fredag 26 maj 2017

Svensk romance 2016 - en uppdatering


Informationen kring romance skriven på svenska är många gånger som rännilar. När man inte vet var man skall leta - eller vad man skall leta efter - är det lätt att missa nyheter. Nu har jag gjort en ny översikt över 2016 års svenska romance, nu uppdaterad med Sara Dalengrens Ensamvarg och hoppas att den bilden nu är mera korrekt.

Hoppas verkligen att jag inte missat någon mera. Jag försöker verkligen fånga upp alla trådar och bidra till att ge en en så fullständig bild som möjligt över svensk romance. Men som romance inte direkt uppmärksammas av tv-soffornas bokrecensenter och basuneras ut är det lätt att missa någonting.

Mitt främsta källflöde tidigare var Simona Ahrnstedts blogg men när den nu ligger på is är jag litet "off" från informationsflödet. Jag har försökt kompensera det med Romanceportalens twitterkonto men den mesta information jag fångat upp där rör huvudsakligen engelskspråkig romance.

Så tips mottages tacksamt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar