måndag 26 juni 2017

Recensionsskrivning inledd

  Recensionsskrivning pågår! 
Jag har i alla fall börjat, det återstår dock att se om boken behöver ytterligare en genomläsning. Ni vet, man upptäcker nya detaljer varje gång man läser en bok. Trådar i intrigen faller på plats. Förståelsen för karaktärerna fördjupas. Och man ser nyanser man missat tidigare.

Samtidigt vill jag verkligen få det gjort. Den här boken har av olika skäl fått vänta, vilket känns orättvist mot såväl författaren som boken - och mot alla läsare som älskar svensk romance. Och det här är en verklig sommarromance, klart jag vill tipsa om den nu..

Nu har jag i alla fall lagt grunden till de lätta bitarna av recensionen, d v s författar- och bokpresentation och en sammanfattning av handlingen. Får se efter lunch om jag verkligen är så redo som jag tror att jag är att skriva ett omdöme. Och vad jag behöver slipa vidare på. För att inte tala om den kortare GoodReads recensionen - som jag tack och lov slipper översätta den här gången!

För det här är svensk romance!!!

Och avslutningsvis knyta in recensionen i Romanceportalens struktur och korskoppla den tills allt faller på plats som det skall vara - och där det skall vara. Puh! Roligt, men puh.

När det kan vara klart vet jag inte. Och jag lovar ingenting bestämt, men min förhoppning är att om möjligt hinna med ännu en recension innan juni är över. Det är den bästa hålltid jag kan ge, men det kan också hända att detta blir julis första recension.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar