tisdag 12 september 2017

Just nu

Jag hade tänkt skriva ett längre och roligare inlägg om någonting betydligt trevligare i går men -

Det är som det är.

Det har inte varit något roligt dygn. När magen beckar samman, beckar hela systemet samman. Jag har inte orkat koncentrera mig tillräckligt för att skriva, knappt ens för att läsa. Allt jag gör är att vagga runt i lägenheten som en värpsjuk höna, slösurfa, titta på repriser och försöka uppbåda tillräckligt med aptit för att få i sig någonting. För i det här läget står mat långt ned på prioriteringslistan.

Bokrecensionen jag hållit på att jobba på sedan slutet av förra veckan har jag fått skjuta på framtiden. Den nya, härliga boken jag skulle börja läsa ligger där på bordet och ser frestande ut. Och boken jag fick lägga åt sidan när jag hade knäsmärtor i somras och inte heller kunde koncentrera mig på att läsa - den som jag trodde att jag nu, när de smärtorna gett med sig, skulle kunna ta upp igen - ah, den får vänta ännu en tid.


Nej, det har varit ett jäkligt dygn. Det är inte utan att jag vill reklamera det här matsmältningssystemet, från dess början till dess slut. Det är inte utan att det har vissa brister i funktionaliteten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar