torsdag 30 november 2017

November i ett nötskal

November har på många sätt varit en omtumlande månad. Något som avspeglat sig här på bloggen, såväl genom att antalet inlägg kanske inte blivit så många som att det inte blivit en enda romancerecension skriven. Däremot har jag en kö med romance, svensk såväl som engelskspråkig, som väntar på att recenseras. Närmare bestämt fem stycken för närvarande.

Sedan är det väl också en sanning med modifikation att det inte blivit en enda romancerecension skriven. En är faktiskt på gång, vad som återstår är att formulera är själva omdömet. Och att sedan översätta det till engelska till GoodReads-recensionen.

Närmast i tur för att recenseras är Lisa Kleypas senaste bok.

Den har fått stå tillbaka hela sommaren eftersom Lisa Kleypas håller på att bygga om sin hemsida, vilket gör det svårt att finna och länka till bakgrundsinformation så som jag brukar men jag får väl lägga till det i efterhand. För det är definitivt nödvändigt att få den ur vägen, den ligger där som en bromskloss som hindrar mig från att ta tag i efterföljande böcker.

Köbildning, ni vet.


Därefter väntar en blandad kompott av romance av Tessa Dare, Simona Ahrnstedt, Sofia Fritzson och Sabrina Jeffries i olika stadier i recensionskön. Jag skall försöka beta av dem under december.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar