torsdag 2 november 2017

Skrivdagbok, 2 november

Efter en period när det just inte hänt så mycket på textfronten - jag hade mest stirrat på en tom skärm under nedre textraden och undrat vad tusan som skulle hända därnäst - har det de senaste dagarna börjat röra på sig så smått. Åh, det har kanske inte blivit så mycket ny text, inte mer än tre sidor - och det mesta av de sidorna flikades in före scenen där det tagit tvärstopp.

Jag ägnade det mesta av den tiden åt att peta i texten, redigera enstaka partier och bygga om vissa stycken mening för mening. Men nu har det lossnat även efter den där förhöjda skrivtröskeln och där har jag fått ihop nästan en sida välbehövlig ny text som tar ut riktningen framåt.

Ursäkta om jag just nu är litet odrägligt belåten med mig själv. Vi får se om det består.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar