lördag 16 december 2017

Grå lördag, smärtsam lördag

Inspirerande vinterväder vi har här över Södertörn, eller hur? Bjuder verkligen in till en lång, härlig promenad...

Nää!!!

Skummjölksgrått och drypande fuktigt. Det enda som lockar är en kopp te med honung, att krypa upp i fåtöljen och svepa en pläd om sig och läsa.

Enda problemet med den idén är att jag efter ha halkat mig fram på vinterknaggliga gångvägar och trottoarer hela veckan har spänt mig så mycket att jag nu har ont i alla muskler och alla leder och låter "Aow!!! Aow!!! Aow!!!" varje gång jag skall sätta mig. Eller resa mig. Eller flytta mig i fåtöljen.


Linimentstiftet har varit i flitig tjänst och det är förmodligen enda skälet till att känns aningen bättre än det gjorde i går kväll.


Har inte riktigt orkat med bloggen den här veckan. Energin har som inte räckt till.

En recension för en engelsk historisk romance väntar på att få en del av recensionen översatt till engelska till GoodReads recensionen. Det återstår att se om andan faller på och energin infinner sig under helgen. Annars ser det ut som om recensionsplanerna för december dessvärre kommer att stupa.


Nu skall jag överväga vad jag orkar fixa till lunch.
Översatt till "vad finns i frysen och behöver bara micras?"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar