måndag 25 december 2017

Omläsning pågår

Av olika skäl - bland annat smärta, sjukdom, bristande energi, prokrastinering och begränsad bokbudget - har det inte blivit fullt så många romancerecensioner 2017 som jag hade hoppats. Jag hade ambitiösa planer för december och hade planerat fem recensioner.

Det har blivit två.

Bristande energi.

Och en recension som verkligen satte sig på tvären och inte gick att få till. Men den är avklarad nu.


Däremot hoppas jag att kanske hinna få till ytterligare en recension i mellandagarna. Simona Ahrnstedts nya bok. Henne contemporary romance har en sådan tyngd och ett sådant socialt patos att jag ofta känner mig litet lätt knockad och behöver smälta dem ett tag och få litet distans innan jag kan läsa om dem - och därigenom också innan jag kan recensera dem.

Omläsning pågår.



Parallellt läser jag också om en faktabok om romance.


Jag har också hittat ännu en faktabok om romance och romancegenren som jag vill läsa, så snart bokbudgeten tillåter sådana extravaganser. Jag skall lägga till den på GoodReads, så jag har en påminnelse om den.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar