måndag 22 januari 2018

Lägesuppdatering:"Oww! Oww! Oww!"

Som väntat har halk- och snubbelincidenten under snöstormen triggat igång mina muskelskador i fötterna. Vänstern har varit litet morrig men det är högern som gått in i ett fullskaleanfall med krampande muskler som dragit ihop sig och låst sig fullständigt. Det är en av de smärtsammaste låsningarna dessutom, den där det känns som om hålfoten dras nedåt och jag går mer eller mindre plattfotat. Och gissa om det gör ont?

Japp.

För närvarande släpar jag mig från möbel till möbel, från dörrpost till dörrpost, från vägg till vägg när jag behöver förflytta mig i lägenheten. "Oww! Oww! Oww!" blandas med yl och med diverse uttryck som inte lämpar sig för tryck.

Och så har det varit under hela helgen.

Nu skall jag snart hasa mig ut i köket och göra i ordning frukost.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar