söndag 25 februari 2018

Jag borde nog...

...ha skrivit någonting. 

Som skrivår betraktat har 2018 inte direkt fått någon lysande start. Jag sitter mest och läser genom befintlig text. Filar litet på den. Ändrar ett ord här och var. En formulering. Lägger till ett litet stycke här och var.

Ni vet, pillar i texten.

Annars står det mest och stampar.

Jag har kört fast.
Och energin räcker som inte till.


...ha varit aktivare på sociala medier. 

Typ den här bloggen. Och twitterkontona.

Men inte heller här har energin riktigt räckt till. Jag sitter mest och glor på skärmen. Om jag ens brytt mig om att starta datorn.


...ha skrivit ett par romancerecensioner.

För det har ännu inte blivit en enda skriven i år - och jag har en lång recensionskö, där flera böcker väntar på sin tur.

Men, än en gång, energin har som inte räckt till.

Och den bok som först borde recenseras, eftersom den fått vänta längst, är svår att recensera. Inte så att den inte är bra, för det är det är den, utan för att den av flera skäl träffat rätt hårt personligen. Jag har behövt få litet distans till den för att kunna få grepp om den. Tills dess ligger den likt en icke låsningsfri bromskloss och bromsar upp hela recensionskön.

Sedan kom en lång period i januari med intensiva fotsmärtor och mycket värktabletter som fick mig att tappa fokus på läsandet, speciellt när jag läste nya böcker/författare. Den enda lösningen var att läsa om gamla favoriter, böcker man läst och älskat och bara kunde sjunka in i och läsa utan någon som helst recensentblick.


...ha skrivit ett Romancenytt.

För det händer grejer i romancesverige!

Det har kanske inte undgått någon?


Men, än en gång, energin har som gått ur mig den här vintern.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar