lördag 17 februari 2018

Jag fick i alla fall en ros

På Alla hjärtans dag, alltså. Det var allmän rosutdelning vid pendeltågsstationen. Min är läckert laxrosa. Tyvärr var dock kvällen så pass kall att den inte for väl på hemvägen och därför ser den redan litet slokörad ut.

Men tanken var i alla fall god och även om den hänger litet med huvudet är den en trevlig färgklick i vintermörkret.

På jobbet hade en arbetskamrat, dagen till ära, köpt Lindor-kulor och bjöd laget runt.

En bekant, som haft vägarna förbi Akademibokhandeln, hade plockat åt sig Simona Ahrnstedts nya novell eftersom hon visste att jag ville ha den. Det blev jag väldigt glad för, för jag hade inte kommit i närheten av en Akademibokhandel själv och när jag försökte köpa den med Expressen på morgonen hade ICA-butiken inte fått några bilagor.

Ser verkligen fram mot att läsa den!

Och slutligen köpte jag ett vaniljhjärta, från mig till mig.
För visst skall man väl även skämma bort sig själv en smula också?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar