tisdag 19 september 2017

Skrivdagbok, 19 september

För första gången sedan jag insjuknade, för mer än en vecka sedan, har jag äntligen orkat fokusera tillräckligt för att skriva litet i mitt huvudskrivprojekt.

Sedan i går kväll har det blivit nästan fyra och en halv sida ny text. Stommen av den skrev jag i går kväll, och den består. Nu under morgontimmarna, sedan jag vaknat före gryningen, har jag byggt ut texten och mejslat fram den. Tydliggjort den bättre. Lagt till stycken. Flyttat runt meningar. Skrivit om dem. Slipat på språket.

Och jag är rätt nöjd med den här texten.
I alla fall för stunden.


Och det är så skönt att äntligen vara tillbaka i huvudprojektet. Att äntligen orka ta sig an denna enorma textmassa och känna att jag klarar att hålla alla trådar i huvudet medan jag försöker pussla samman dem i texten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar